Blogger jeg leser

tirsdag 4. desember 2012

Elijah's mermaid av Essie Fox

Takk Gud for Play.com! Hadde det ikke vært for denne råbillige nettbutikken med et vell av billige skatter så hadde jeg nok mest sannsynlig gått bankrott. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg i løpet av de siste 4 månedene har anskaffet meg litt over 80 nye bokskatter, noen av dem har jeg rukket å lese, mens andre ( godt over halvparten) bare står i bokhyllene mine og venter på å bli tatt ut av hyllene, bladd litt i og bli elsket . I dag deiset det ned enda et par bøker i postkassa mi; Elijah's mermaid av Essie Fox og The seance av John Harwood. Ingen av dem er særlig omtalte i Norge, men Gud skal vite at det burde de ha vært! Essie Fox knalldebuterte i fjor med fantastiske The somnambulist, et forrykende mesterverk med handlingen lagt til et 1800-talls England stenket i tåke, død og hemmeligheter. Undertegnedes favorittsjanger! Jeg krysser fingrene for at Essie Fox' nye er like bra eller enda bedre. Jeg har kun rukket å bla litt i den og den ser foreløbig mer enn lovende ut. Fra bak bokomslaget lover den en følgende historie: "Since she was found as a baby,floating in the Thames one foggy night, web-toed Pearl has been brought up in a brothel known as the House of Mermaids.Cosseted and pampered there, it is only when her fourteenth birthday approaches that Pearl realises she is to be sold to the highest bidder. Meanwhile, orphaned twins, Lily and Elijah, have shared an idyllic childhood, raised in a secluded country house with their grandfather Augustus Lamb. But when Lily and Elijah visit London, a chance meeting with Pearl will have repercussions for all of them, binding their fates togehter in a dark and dangerous way...." Dette minner meg veldig om en Sarah Waters roman eller hva? Jeg gleder meg veldig til å sette med ned med en kopp te, et pledd og bare forsvinne inn i denne godsaken! Er det flere enn meg som også ser litt Rosenrød og Liljehvit i den også?





2 kommentarer:

  1. Kjenner du til Bookdepository.co.uk? Jeg har også brukt Play.com endel, men bøkene er faktisk en anelse billigere på Bookdepository. De har også gratis frakt, og en raskere leveringstid. Husk å sette kursen i dollar, så sikrer du billigere pris :)

    SvarSlett
  2. De har jeg faktisk ikke hørt om,så takk for tipset :) Skal definitivt prøve dem ut ved neste bokkjøp :)

    SvarSlett